Ευρωπαϊκή Ημέρα Ευαισθητοποίησης για τον Ευρωπαϊκό Αριθμό Έκτακτης Ανάγκης 112!
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
9 Φεβρουαρίου 2018
Με αφορμή την Ευρωπαϊκή Ημέρα 112 που γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 11 Φεβρουαρίου, «Το Χαμόγελο του Παιδιού» μέλος του Οργανισμού Ευρωπαϊκής Γραμμής Έκτακτης Ανάγκης (ΕΕΝΑ) συμμετέχει ενεργά στην καμπάνια ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης για τη λειτουργία του Ευρωπαϊκού Αριθμού Έκτακτης Ανάγκης 112.
Ο Ευρωπαϊκός αριθμός 112 είναι διασυνδεδεμένος με την «Εθνική Γραμμή για τα Παιδιά SOS 1056», την «Ευρωπαϊκή Γραμμή για τα Εξαφανισμένα Παιδιά 116000» και την «Ευρωπαϊκή Γραμμή Υποστήριξης για Παιδιά 116111» τις οποίες συντονίζει «Το Χαμόγελο του Παιδιού και είναι επίσημα αναγνωρισμένες ως Γραμμές Έκτακτης Ανάγκης (Emergency Lines).
Ο Ευρωπαϊκός Αριθμός Έκτακτης Ανάγκης 112:
● Δημιουργήθηκε για να εξυπηρετεί σε 24ωρη βάση τους πολίτες σε περιπτώσεις που χρειαστούν βοήθεια.
● Σε όποια χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης χρειαστείτε βοήθεια όπως π.χ. αστυνομίας, πυροσβεστικής, ασθενοφόρου EKAB ή λιμενικού καλέστε το 112.
● Στην τηλεφωνική κλήση θα απαντήσει αμέσως εξειδικευμένο προσωπικό το οποίο μπορεί να επικοινωνήσει σε μια από τις κύριες ευρωπαϊκές γλώσσες.
● H κλήση στο 112 από σταθερό ή κινητό τηλέφωνο, από τηλεφωνικό θάλαμο ή υπαίθρια τηλεφωνική συσκευή με κερματοδέκτη ή καρτοδέκτη είναι χωρίς χρέωση.
● Ο Ευρωπαϊκός Αριθμός Έκτακτης Ανάγκης 112 λειτουργεί και στην Ελλάδα για να εξυπηρετεί τους πολίτες που επισκέπτονται τη χώρα
● Ο αριθμός 112 λειτουργεί εντός της εμβέλειας οποιουδήποτε δικτύου κινητής τηλεφωνίας. Δηλαδή ακόμη κι αν το δικό σας δίκτυο δεν λειτουργεί σε συγκεκριμένη τοποθεσία, μπορείτε να καλέσετε το 112 αρκεί να υπάρχει κάλυψη από άλλο δίκτυο.
● Λειτουργεί με κάρτα SIM ή χωρίς κάρτα SIM στο κινητό.
Αξίζει να σημειωθεί ότι περισσότεροι από τους μισούς ευρωπαίους πολίτες δεν αναγνωρίζουν τη γραμμή 112 ως τον αριθμό έκτακτης ανάγκης στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Σύμφωνα με την πιο πρόσφατη έρευνα, μόνο το 13% των Ελλήνων πολιτών γνωρίζει τη δυνατότητα χρήσης του 112. Με έναν ολοένα αυξημένο αριθμό ευρωπαίων πολιτών να ταξιδεύουν σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση, η ενημέρωση και ευαισθητοποίηση γύρω από την κοινή ευρωπαϊκή γραμμή είναι εξαιρετικά αναγκαία.
Σε εθνικό επίπεδο, «Το Χαμόγελο του Παιδιού» συντονίζοντας την «Εθνική Γραμμή για τα Παιδιά SOS 1056», την «Ευρωπαϊκή Γραμμή για τα Εξαφανισμένα Παιδιά 116 000» και την «Ευρωπαϊκή Γραμμή Υποστήριξης για Παιδιά 116111» συμβάλλει άμεσα στην πρόληψη και στην αντιμετώπιση κάθε σοβαρού προβλήματος που αφορά σε παιδί θύμα όπως είναι η κακοποίηση, η παραμέληση, η εξαφάνιση, η εμπορία, ο σχολικός εκφοβισμός.
Οι Τηλεφωνικές Γραμμές απευθύνονται σε παιδιά και ενήλικες, λειτουργούν καθημερινά, δωρεάν, 24 ώρες το 24ωρο, 365 μέρες το χρόνο και είναι στελεχωμένες από εξειδικευμένο προσωπικό (κοινωνικούς λειτουργούς και ψυχολόγους).
«Το Χαμόγελο του Παιδιού» αποτελεί τον πρώτο εθνικό, αμιγώς ελληνικό φορέα επίσημο εταίρο της Γενικής Διεύθυνσης Ανθρωπιστικής Βοήθειας και Πολιτικής Προστασίας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (DG ECHO), διαθέτοντας όλα τα απαραίτητα εργαλεία και τις υποδομές, συμπεριλαμβανομένης της Εθελοντικής Ομάδας Έρευνας και Διάσωσης "Θανάσης Μακρής", ώστε να συνδράμει σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2017:
● Η «Εθνική Τηλεφωνική Γραμμή για τα Παιδιά SOS 1056» δέχτηκε 221.152 τηλεφωνικές κλήσεις με το 37,5% να αφορά σε καταγγελίες για παιδιά που διέτρεχαν κίνδυνο.
● Η «Ευρωπαϊκή Γραμμή για τα Εξαφανισμένα Παιδιά 116000» δέχτηκε 9.379 τηλεφωνικές κλήσεις.
● Η «Ευρωπαϊκή Γραμμή Υποστήριξης για παιδιά 116111» δέχτηκε 6.332 τηλεφωνικές κλήσεις.